Thursday, November 29, 2018

Royal Caribbean vs Genting Dream Cruise: Which is better? 皇家加勒比游轮 vs 云顶星梦游轮

Are you planning for a cruise holiday soon?




Those follow my IG or FB, will know that every year we will plan for our cruise holiday. For the past years we have tried Royal Caribbean - 2 times in Mariner of the Sea and 1 time at Ovation of the Sea. This year we decided to try something different - we tried Dream Cruise for the first time and we are impressed by the following:

- Room: Dream Cruise Room seems slightly bigger than Royal Caribbean Cruise. And toilet is much bigger too.
- Royal Caribbean has compulsory mustering, whereby Dream Cruise demonstrate safety exercise via TV.
- Pillow: Dream Cruise pillows are fluffier as compared to Royal Carribean.
- Food: Royal Caribbean served more western food compare to Dream Cruise. Dream Cruise serve dim sum on breakfast. And authentic ala carte chinese dishes for lunch and dinner.
- Last day : Besides Farewell party, Dream Cruise also show us fireworks.

To summarise, if you are adventurous, love sport, think mustering is important and enjoy room service, you will like Royal Caribbean.
If you are a foodie, like fluffy pillow, want big toilet and enjoy fireworks , then you will enjoy Dream Cruise.

P.S: No advertising purposes, only through own experience and view.


我喜欢美食和旅游。相信你也和我一样,我一直想找关于这两家邮轮对比的影片和资料,但是一直找不到答案,于是我亲自体验了,也做了比较并希望用影片分享我的看法,也希望能给你一些答案。 朋友都知道我喜欢去邮轮旅行,所以常问我的问题是?到底Royal Caribbean皇家加勒比国际游轮好玩还是Dream Cruise星梦游轮好玩? 老实说,对比之下,我觉得Dream Cruise的房间好像比Royal Caribbean的大一点,而且厕所也比较大。 Royal Caribbean需要集体集合到指定地点参加安全演习。而Dream Cruise一入住就可以休息不需到外面集合,因为安全演习是通过电视和广播提醒的。 Dream Cruise的枕头也比Royal Caribbean的松软有弹性,这点对我的睡眠很重要,因为我喜欢有弹性的枕头才睡得着。 至于美食和餐馆,我比较喜欢中餐,也很注重美味,所以我会投Dream Cruise一票! 不得不提最后一天的活动。星梦和皇家加勒比游轮都有举行狂欢party。不过星梦游轮除了超high 的party外还会放长达10分钟的烟火! 总结之前所作的比较: 如果你喜欢冒险、爱做运动、对安全演习很注重,也喜欢room service 那你会喜欢Royal Caribbean. 如果你对美食很注重、喜欢蓬松的枕头、喜欢大厕所、又爱看烟火、那你会喜欢Dream Cruise. P.S: 纯属个人意见,仅供参考。

No comments:

Post a Comment